Tytuł
Handel elektroniczny jako czynnik zmieniający reguły gry dla logistyki w zrównoważonym kontekście
ORCID
Arkadiusz Kawa: 0000-0003-0697-8838
Keywords
e-commerce, sustainable development, game changer
Słowa kluczowe
e-handel,zrównoważony rozwój,zmieniacz gry
Abstract
Purpose: The purpose of the study is to identify the areas of e-commerce that can lead to sustainable logistics. Design/methodology/approach: The research methodology includes a theoretical analysis. It is based on various data collection techniques such as document review, direct observation and archival records from secondary sources such as reports, studies, statistics and internet sources. Findings: E-commerce is not yet a game changer for sustainable logistics. However, it seems to be a matter of time, and it will grow in importance and influence. For this reason, companies that want to maintain a competitive edge need to be aware of the changes and the expectations of customers, who are increasingly paying attention to sustainable development. Research limitations/implications: The research is mainly based on secondary sources. Empirical research is needed to confirm the hypotheses. Originality/value: The sustainability of e-commerce is a critical issue that needs to be addressed. Despite the increasing attention paid to sustainable logistics in e-commerce research, the literature available is still in its infancy and requires further development. This paper fills this research gap.
Abstrakt
Cel: celem badania jest identyfikacja obszarów e-commerce, które mogą prowadzić do zrównoważonej logistyki. Metodologia: metodologia badania obejmuje analizę teoretyczną. Opiera się na różnych technikach gromadzenia danych, takich jak przegląd dokumentów, bezpośrednia obserwacja i zapisy archiwalne ze źródeł wtórnych, takich jak raporty, badania, statystyki i źródła internetowe. Wyniki: handel elektroniczny nie jest jeszcze przełomem w zrównoważonej logistyce. Wydaje się jednak, że jest to kwestia czasu, a jego znaczenie i wpływ będą rosły. Z tego powodu firmy, które chcą utrzymać przewagę konkurencyjną, muszą być świadome zmian i oczekiwań klientów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na zrównoważony rozwój. Ograniczenia/implikacje badawcze: badania bazuje głównie na źródłach wtórnych. Potrzebne jest przeprowadzenie badań empirycznych w celu potwierdzenia hipotez. Oryginalność/wartość: zrównoważony rozwój handlu elektronicznego jest kluczową kwestią, którą należy się zająć. Pomimo coraz większej uwagi poświęcanej zrównoważonej logistyce w badaniach nad handlem elektronicznym, dostępna literatura jest wciąż niewystarczająca i wymaga dalszego rozwoju. Niniejszy artykuł wypełnia tę lukę badawczą.
Recommended Citation
Kawa, A. (2023). E-Commerce as a Game Changer for Logistics in a Sustainable Context. European Management Studies, 21(1), 100-118. https://doi.org/10.7172/1644-9584.99.5
First Page
100
Last Page
118
Page Count
18
DOI
10.7172/1644-9584.99.5
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2023-07-31