Tytuł
Rola doświadczenia w procesie uczenia się przedsiębiorców
Abstract
This paper deals with the issue of entrepreneurs' learning, where the main focus is on experience, gained in everyday relations as well as in critical moments, those that upset balance in an enterprise. A necessary condition of the learning process is reflection, which invests past events with meaning and favors the formation of knowledge. The paper presents selected concepts related to the learning process, considering in particular the specificity of microenterprises. Based on her qualitative study, the author analyses the influence of individual experience on the entrepreneurs' learning process in microenterprises, emphasizing its conditions and barriers.
Abstrakt
Artykuł poświęcony jest problematyce uczenia się przedsiębiorców, w której centralne miejsce zajmuje doświadczenie. Zdobywane jest ono w codziennych relacjach oraz momentach krytycznych, zaburzających równowagę w przedsiębiorstwie. Warunkiem koniecznym procesu uczenia się jest refleksja, która nadaje znaczenie wydarzeniom z przeszłości oraz sprzyja tworzeniu się wiedzy. W artykule przedstawione zostały wybrane koncepcje związane z procesem uczenia się, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki mikroprzedsiębiorstw. Autorka na podstawie przeprowadzonych badań jakościowych analizuje wpływ indywidualnego doświadczenia na proces uczenia się przedsiębiorców w najmniejszych firmach, akcentując jego uwarunkowania oraz bariery.
Recommended Citation
Gudkova, S. (2006). The role of experience in the entrepreneurs' learning process. European Management Studies, 4(11), 163-176. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol4/iss11/11
First Page
163
Last Page
176
Page Count
13
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2006-03-30