Tytuł
Telewizyjny świat gospodarki
Abstract
The paper touches upon the issue of impact of media on economy. The authors are interested in particular in TV news programmes. Their starting point is to present selected concepts regarding the influence of mass media on the actions of individuals, societies and organizations. The concepts presented show the role of media in shaping institutions by creating, modifying and broadcasting myths. The authors point out that during a period of changes the social influence of media is particularly powerful. The second part of the paper presents results of the study carried out by the authors, followed by conclusions.
Abstrakt
Artykuł porusza problematykę oddziaływania mediów na gospodarkę. Przedmiotem zainteresowania autorów są telewizyjne programy informacyjne. Punktem wyjścia jest przedstawienie wybranych koncepcji dotyczących oddziaływania środków masowego przekazu na działania jednostek, społeczeństw i organizacji. Przedstawione są koncepcje ukazujące rolę mediów w kształtowaniu instytucji poprzez tworzenie, modyfikowanie i rozpowszechnianie mitów. Autorzy wskazują, że w okresie zmiany wpływ społeczny mediów jest szczególnie silny. W drugiej części tekstu przedstawione są wyniki badań przeprowadzonych przez autorów i wnioski.
Recommended Citation
Glinka, B., & Pasieczny, J. (2006). The TV world of economy. European Management Studies, 4(11), 48-61. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol4/iss11/3
First Page
48
Last Page
61
Page Count
13
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2006-03-30