Tytuł
Wartość życiowa klienta i jej zastosowanie do wyceny przedsiębiorstw internetowych
Abstract
The author described the concept of Customer Lifetime Value and its applicability to the valuation of the Internet companies. Two kinds of online customers have been taken into account: the one-time deal customers and those oriented to creating relationships with the supplier. Based on this dichotomy, a valuation model has been proposed.
Abstrakt
W artykule opisano koncepcję wartości życiowej klienta (Customer Lifetime Value) i jej zastosowanie do wyceny spółek internetowych. Autor proponuje segmentację klientów na zorientowanych na dokonanie jednorazowego zakupu oraz zorientowanych na stworzenie relacji z dostawcą oraz przedstawia model wyceny przedsiębiorstwa internetowego. Przedyskutowano wady i zalety opisanego modelu.
Recommended Citation
Kossecki, P. (2007). Customer Lifetime Value and Valuation of Internet Companies. European Management Studies, 5(17), 78-88. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol5/iss17/6
First Page
78
Last Page
88
Page Count
10
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2007-01-01