Tytuł
Regulacja cen detalicznych w telekomunikacji
Abstract
Regulation of retail prices of telecommunications services is one of the instruments available to the regulator to achieve the objectives set out in the Telecommunications Law. It concerns the price of the universal service provided by the designated undertaking and the prices of services provided by undertakings with significant market power in a given relevant market. This article presents legal regulations on price control of telecommunications services and their interpretation expressed in the positions of the President of UKE, taking into account the methods of price prediction in terms of their compliance with the law.
Abstrakt
Regulacja detalicznych cen usług telekomunikacyjnych jest jednym z instrumentów, którymi regulator dysponuje do osiągnięcia celów określonych w Prawie telekomunikacyjnym. Dotyczy ona ceny usługi powszechnej świadczonej przez przedsiębiorcę wyznaczonego oraz cen usług świadczonych przez przedsiębiorców o znaczącej pozycji rynkowej na danym rynku właściwym. W artykule przedstawiono regulacje prawne dotyczące kontroli cen usług telekomunikacyjnych oraz ich interpretację wyrażoną w stanowiskach Prezesa UKE z uwzględnieniem metod predykacji cen pod kątem ich zgodności z prawem.
Recommended Citation
Kubasik, J. (2008). Retail Price Regulation in Telecommunications. European Management Studies, 6(19), 151-168. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol6/iss19/8
First Page
151
Last Page
168
Page Count
17
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2008-03-04