Tytuł
Przedsiębiorczość a czynniki społeczno-kulturowe
Abstract
The concept of entrepreneurship is ambiguous. However, there is no doubt that it is a socio-cultural concept. Although looking at it from a slightly different angle, it should be borne in mind that entrepreneurship is conditioned by a number of economic, social or cultural factors. The studies cited in the article show that socio-cultural factors influence entrepreneurship to an important extent. Understanding these interrelationships makes it possible to make recommendations to governments aimed at stimulating entrepreneurship.
Abstrakt
Pojęcie przedsiębiorczości jest wieloznaczne. Nie ulega jednak wątpliwości, że jest to pojęcie o charakterze społeczno-kulturowym. Choć rozpatrując to nieco z innej strony, należy mieć na uwadze, że przedsiębiorczość uwarunkowana jest szeregiem czynników ekonomicznych, społecznych czy kulturowych. Cytowane w artykule badania pokazują, że czynniki społeczno-kulturowe w istotnym zakresie wpływają na przedsiębiorczość. Zrozumienie tych zależności pozwala na formułowanie zmierzających do pobudzania przedsiębiorczości zaleceń dla rządzących.
Recommended Citation
Gołębiowski, G. (2008). Entrepreneurship vs. socio-cultural factors. European Management Studies, 6(20), 27-38. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol6/iss20/2
First Page
27
Last Page
38
Page Count
11
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2008-06-30