Tytuł
Sukces w działaniu przedsiębiorców: percepcja, wymiary, implikacje
Abstract
The aim of this article is to characterise the ways in which small business entrepreneurs understand success. The authors point out the multidimensionality and ambiguity of the concept of 'success'. The article indicates that the way success is approached translates into the development paths (and ways of managing companies) adopted by entrepreneurs. The way success is understood indicates the motives that guide the actions of entrepreneurs, as well as the goals that they are committed to achieving. Consequently, this allows an assessment of the development potential of the enterprise.
Abstrakt
Celem artykułu jest charakterystyka sposobów rozumienia sukcesu przez przedsiębiorców prowadzących małe firmy. Autorki wskazują na wielowymiarowość i niejednoznaczność pojęcia "sukces". W artykule wskazano, że sposób podchodzenia do sukcesu przekłada się na przyjmowane przez przedsiębiorców drogi rozwoju (i sposoby zarządzania firmami). Sposób rozumienia sukcesu wskazuje motywy kierujące działaniami przedsiębiorców, a także cele, których realizacja jest dla nich ważna. W konsekwencji pozwala to na ocenę potencjału rozwojowego przedsiębiorstwa.
Recommended Citation
Glinka, B., & Gudkova, S. (2008). Success in entrepreneurs' action: its perception, dimensions, implications. European Management Studies, 6(20), 101-114. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol6/iss20/7
First Page
101
Last Page
114
Page Count
13
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2008-06-30