•  
  •  
 

Tytuł

Transformacja strategicznego planowania marketingowego w małych i średnich przedsiębiorstwach

Abstract

The objective of his paper is to show the difference in approach to strategic marketing planning (SMP) between theoretical take that characterizes the big market corporations and actual state which is observed in SME's. The theoretical model of strategic marketing planning was created and empirically verified. The obtained results of research allow to describe state of SMP in SME's. On this ground an own model of SMP for SME's was proposed and reasons for using it in business activities even on a smallscale were given.

Abstrakt

Celem opracowania jest pokazanie różnicy w podejściu do strategicznego planowania marketingowego (SPM) pomiędzy ujęciem teoretycznym, charakteryzującym wielkie korporacje rynkowe, a stanem rzeczywistym obserwowanym w małych i średnich przedsiębiorstwach. Opracowano model teoretyczny strategicznego planowania marketingowego, który poddano empirycznej weryfikacji. Uzyskane wyniki badania pozwoliły opisać stan planowania marketingowego w MSP. Na tej podstawie zaproponowano własny model SPM dla małych i średnich przedsiębiorstw i uzasadniono posługiwanie się nim w działalności biznesowej nawet na małą skalę.

First Page

136

Last Page

153

Page Count

17

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2008-10-04

Share

COinS