Tytuł
Transformacja strategicznego planowania marketingowego w małych i średnich przedsiębiorstwach
Abstract
The objective of his paper is to show the difference in approach to strategic marketing planning (SMP) between theoretical take that characterizes the big market corporations and actual state which is observed in SME's. The theoretical model of strategic marketing planning was created and empirically verified. The obtained results of research allow to describe state of SMP in SME's. On this ground an own model of SMP for SME's was proposed and reasons for using it in business activities even on a smallscale were given.
Abstrakt
Celem opracowania jest pokazanie różnicy w podejściu do strategicznego planowania marketingowego (SPM) pomiędzy ujęciem teoretycznym, charakteryzującym wielkie korporacje rynkowe, a stanem rzeczywistym obserwowanym w małych i średnich przedsiębiorstwach. Opracowano model teoretyczny strategicznego planowania marketingowego, który poddano empirycznej weryfikacji. Uzyskane wyniki badania pozwoliły opisać stan planowania marketingowego w MSP. Na tej podstawie zaproponowano własny model SPM dla małych i średnich przedsiębiorstw i uzasadniono posługiwanie się nim w działalności biznesowej nawet na małą skalę.
Recommended Citation
Szulc, R. (2008). The transformation of strategic marketing planning in small and medium sized enterprises. European Management Studies, 6(21), 136-153. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol6/iss21/10
First Page
136
Last Page
153
Page Count
17
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2008-10-04