Tytuł
Analiza sieciowa i jej zastosowania w badaniach organizacji i zarzadzania
Abstract
In the article we present methods used in the analysis of social networks and examples of their application to organizations and management research. Methods applied in social network analysis are considered quantitative. We present basic assumptions and characteristics of social network research, examples of research data and problems, methods of their analysis, and examples of applications. We describe applications of social network analysis in researching innovations, social capital, power, corporate governance, communication and managerial careers.
Abstrakt
W artykule przedstawiamy metody analiz sieci społecznych oraz przykłady ich zastosowań w badaniach organizacji i zarządzania. Metody stosowane w analizie sieci społecznych zaliczają się do ilościowych metod badań społecznych. Przedstawiamy podstawowe założenia i specyfikę prowadzenia badań sieciowych, przybliżamy rodzaje stawianych problemów, typy danych, metody ich analiz oraz przykłady ich zastosowań. Wśród przykładów wykorzystania analiz sieci społecznych omawiamy badania innowacji, kapitału społecznego, władzy, ładu korporacyjnego, komunikacji i karier menadżerów.
Recommended Citation
Batorski, D., & Zdziarski, M. (2009). Social network analysis and its applications to organization and management research. European Management Studies, 7(26), 157-184. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol7/iss26/10
First Page
157
Last Page
184
Page Count
27
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2009-12-08