•  
  •  
 

Tytuł

Praktyczne wymiary realizacji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce

Abstract

Corporate social responsibility (CSR) is nowadays not only the subject of academic conferences or studies, but belongs to one of the most important areas of corporate activity. Despite still many debates and studies, as well as purely theoretical doubts, there is an increase in the activities of companies for the practical implementation of the concept of corporate social responsibility. The practice of CSR activities encompasses many of its dimensions and is present at both the micro (shares of individual companies) and macro level (joint initiatives to build standards of conduct in the market, construction of ratings, formulation of transparency guidelines). This article focuses on the practical dimensions of the implementation of corporate social responsibility, analysing individual areas of CSR activities of enterprises in Poland.

Abstrakt

Corporate social responsibility (CSR) jest obecnie nie tylko tematem akademickich konferencji czy opracowań naukowych, ale należy do jednego z najważniejszych obszarów działalności przedsiębiorstw. Pomimo wciąż wielu debat i opracowań, a także wątpliwości czysto teoretycznych, obserwuje się wzrost działań firm dla praktycznej realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Praktyka działań CSR obejmuje wiele jej wymiarów i obecna jest zarówno na płaszczyźnie mikro (akcje poszczególnych przedsiębiorstw), jak i makro (wspólne inicjatywy budujące standardy postępowania na rynku, budowa ratingów, formułowanie wytycznych przejrzystości). Niniejszy artykuł koncentruje się na praktycznych wymiarach realizacji społecznej odpowiedzialności biznesu, analizując poszczególne obszary działalności CSR przedsiębiorstw w Polsce.

First Page

27

Last Page

40

Page Count

13

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2010-06-30

Share

COinS