Tytuł
Motywy wdrażania idei społecznej odpowiedzialności biznesu przez przedsiębiorców na Białorusi
Abstract
The article presents selected results of a survey showing the opinions of Belarusian entrepreneurs on corporate social responsibility. The study analysed 400 questionnaires covering the issues of entrepreneurs' perception of CSR, their opinions on the benefits of applying this idea in practice, as well as the most important barriers. The results allow to characterise the specificity of social responsibility in Belarus and the motive for its implementation. It turns out that entrepreneurs relate CSR to economic issues, so they are willing to apply it if it brings them financial benefits and allows them to perform better on the market.
Abstrakt
Artykuł prezentuje wybrane wyniki badania pokazującego opinie białoruskich przedsiębiorców o społecznej odpowiedzialności biznesu. W pracy analizie poddano 400 kwestionariuszy obejmujących zagadnienia postrzegania CSR przez przedsiębiorców, ich opinii o korzyściach ze stosowania tej idei w praktyce, jak i najważniejszych barierach. Wyniki pozwalają scharakteryzować specyfikę odpowiedzialności społecznej na Białorusi oraz motyw jej wdrażania. Okazuje się, że przedsiębiorcy odnoszą CSR do kwestii ekonomicznych, a więc skłonni będą ją stosować, jeśli przyniesie im to korzyści finansowe i pozwoli lepiej sobie radzić na rynku.
Recommended Citation
Simkhovich, W. (2010). Motives behind corporate social responsibility implementation by Belorussian entrepreneurs. European Management Studies, 8(28), 90-103. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol8/iss28/6
First Page
90
Last Page
103
Page Count
13
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2010-06-30