Tytuł
Wpływ jakości interakcji przedsiębiorstwo-użytkownik serwisu społecznościowego na budowę wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie
Abstract
The author of the article analyses the relationship between the built quality of a company's interaction with users of a social networking site and the company's image, whisper marketing and purchase intention. The presented concept of interaction quality emphasises the particular importance of building relations between users and the co-creation of relations by an active Internet user - the prosumer of interaction. In the research part, an analysis of the profiles of social actions conducted on Facebook was presented.
Abstrakt
Autorka artykułu poddaje analizie zależność pomiędzy zbudowaną jakością interakcji przedsiębiorstwa z użytkownikami serwisu społecznościowego a wizerunkiem firmy, marketingiem szeptanym oraz intencją zakupu. W zaprezentowanej koncepcji jakości interakcji podkreślono szczególne znaczenie budowy relacji między użytkownikami oraz współtworzenie relacji przez aktywnego internautę - prosumenta interakcji. W części badawczej zaprezentowano analizę profili akcji społecznych prowadzonych w serwisie Facebook.
Recommended Citation
Świerczyńska-Kaczor, U. (2010). Influence of the Quality of Company-User Interaction of a Social Network on the Construction of an Image of a Socially Responsible Company. European Management Studies, 8(28), 167-181. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol8/iss28/9
First Page
167
Last Page
181
Page Count
14
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2010-06-30