Tytuł
Strategie rozwoju produktów turystycznych przy współpracy podmiotów rynku turystycznego
Abstract
The article presents a discussion about issues related to the development strategy of creating tourist products in regions. It relates to entities creating such products and to basic actions and aims relating to their development. The aims and actions should be coherent with the intentions of individual communes in the region, neighbouring regions and other entities engaged in the development of tourism in the region. Discussing these issues, attention was paid to the possibility of utilising strategic analysis methods and tools. A review was also performed of selected development strategies of regional tourist products.
Abstrakt
Artykuł zawiera omówienie zagadnień związanych ze strategią rozwoju produktów turystycznych regionu. Wskazano w nim na podmioty kreujące te produkty oraz na podstawowe działania i cele dotyczące ich rozwoju. Te cele i działania powinny być spójne z zamierzeniami poszczególnych gmin w regionie, sąsiednich regionów oraz innych podmiotów zaangażowanych w rozwój turystyki w regionie. Omawiając te zagadnienia, zwrócono uwagę na możliwość wykorzystania metod i narzędzi analizy strategicznej. Dokonano także przeglądu wybranych strategii rozwoju produktu turystycznego regionu.
Recommended Citation
Zontek, Z., & Lipianin-Zontek, E. (2010). Strategies of tourist product development in the co-operation of tourist market entities. European Management Studies, 8(29), 30-47. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol8/iss29/3
First Page
30
Last Page
47
Page Count
17
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2010-10-08