Tytuł
Instytucjonalne wsparcie przedsiębiorstw turystycznych na poziomie lokalnym w opinii przedsiębiorców
Abstract
Cooperation becomes the foundation of innovation and competitiveness growth strategies of enterprises, public institutions, research units, regions, communities, etc. Therefore, this paper presents a new approach to local development factors which clearly highlights the importance of cooperation among local authorities, firms and business environment institutions. The second part of the paper contains an analysis of research results concerning quality of institutional support to tourist enterprises at the local level.
Abstrakt
Coraz częściej kooperacja staje się podstawą realizacji strategii wzrostu innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw, instytucji publicznych, jednostek badawczych, regionów, gmin itp. Dlatego w ramach niniejszego opracowania przedstawiono nowe ujęcie czynników rozwoju lokalnego, w którym wyraźnie akcentuje się istotność współdziałania władz lokalnych, podmiotów gospodarczych i instytucji otoczenia biznesu. W drugiej części artykułu zawarto analizę wyników badań jakości instytucjonalnego wsparcia przedsiębiorstw turystycznych na poziomie lokalnym.
Recommended Citation
Najda-Janoszka, M. (2010). Institutional support for tourist enterprises at the local level in the opinion of entrepreneurs. European Management Studies, 8(29), 48-62. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol8/iss29/4
First Page
48
Last Page
62
Page Count
14
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2010-10-08