Tytuł
Zarządzanie markowym, regionalnym produktem turystycznym
Abstract
The article presents the essence and functions of a regional tourist product as well as the assumptions and principles of creating a branded product of a tourist area. The deliberations have been based on the example of a branded product "The Royal-Imperial Route in Poznan". The last part presents a detailed discussion of the management system of the product, indicating diverse decision areas related to the organisation and management of the product.
Abstrakt
W artykule przedstawiono istotę i funkcje regionalnego produktu turystycznego oraz założenia i zasady kreowania markowego produktu turystycznego obszaru. Rozważania oparto na przykładzie produktu markowego Trakt Królewsko-Cesarski w Poznaniu. W ostatniej części artykułu omówiono szczegółowo system zarządzania opisywanym produktem, wskazując na różnorodne obszary decyzyjne związane z organizacją i zarządzaniem omawianym produktem.
Recommended Citation
Bosiacki, S., & Hołderna-Mielcarek, B. (2010). The management of a branded regional tourist product. European Management Studies, 8(29), 76-88. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol8/iss29/6
First Page
76
Last Page
88
Page Count
12
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2010-10-08