•  
  •  
 

Tytuł

Zarządzanie promocją i marką w przedsiębiorstwie hotelarskim

Abstract

In conditions of a competitive market, hotels must use effective forms of promotion, create recognisable brands and be constantly involved in managing these processes. The authors' own research carried out amongst these enterprises shows that promotion and a brand are important instruments of creating an image and market communication of the process of managing as part of marketing. A review of promotion forms used by hotel enterprises shows the significance of e-marketing, gifts and discounts for customers. The research shows that the brand is an important factor building relations with consumers of services, developing the financial result element and an image of the hotel; this means risk mitigation and a guarantee of the quality of service all at the same time. Also the significance of identity management of a hotel brand is growing with respect to evaluation of its value. It is also worth stressing the necessity to take legal aspects into consideration in performing promotional campaigns in hotel enterprises.

Abstrakt

Przedsiębiorstwa hotelarskie w warunkach konkurencyjnego rynku muszą wykorzystywać skuteczne formy promocji i kreować rozpoznawalne marki oraz prowadzić spójne działania w zakresie zarządzania tymi procesami. Badania własne przeprowadzone wśród tych przedsiębiorstw wskazują, że promocja i marka stanowią ważne instrumenty kształtowania wizerunku oraz komunikacji rynkowej w ramach procesu zarządzania marketingowego. Badania form promocji wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa hotelarskie wskazują na największe znaczenie e-marketingu i upominków oraz rabatów dla klientów.W świetle badań własnych marka stanowi element budujący relacje z odbiorcami usług, kształtujący wynik finansowy i wizerunek hotelu; oznacza zarazem redukcję ryzyka i gwarancję jakości usług. Rośnie też znaczenie zarządzania tożsamością marki hotelu dla potrzeb oceny jej wartości. Należy przy tym wskazać na konieczność uwzględnienia aspektów prawnych w prowadzeniu działań promocyjnych w przedsiębiorstwach hotelarskich.

First Page

89

Last Page

107

Page Count

18

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2010-10-08

Share

COinS