Files

Download

Download Full Text (8.7 MB)

Opis/Description

Podręcznik prezentuje obszerny i aktualny przegląd różnych działań Unii Europejskiej podejmowanych w celu przypsieszenia szeroko zakrojonego, bezpiecznego i efektywnego europejskiego sektora audiowizualnego. Jest on w pierwszym rzędzie przeznaczony dla studentów ekonomii i zarządzania oraz dziennikarstwa. W podręczniku są trzy zasadnicze częsci. Pierwsza jest poświęcona zróżnicowanym celom społeczno-gospodarczym realizowanym w tym obszarze przez UE. Druga obejmuje działania UE skierowane na wzmocnienie podstaw rozwoju rynków wewnętrznych. Trzecia prezentuje działania podejmowane przez UE w celu utrzymania konkurencyjności europejskich rynków audiowizualnych. Szczególnym przedmiotem rozważań jest Dyrektywa o Usługach Audiowizualnych i jej związek z ustawodawstwem poszczególnych państw członkowskich UE, a także działania wspomagające (np. program MEDIA) istniejące w tym sektorze na szczeblu unijnym. Mocno podkreślony jest także w podręcznuiku wpływ na rozwój sektora audiowizualnego wywierany przez Komisję Europejską przez wdrażanie reguł pomocy państwa i reguł ochrony konkurencji.

ISBN

978-83-61276-77-7

Data publikacji/Publication Date

2011

Wydawca/Publisher

Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

Miasto/City

Warszawa/Warsaw

Dyscypliny/Disciplines

Antitrust and Trade Regulation | Business Organizations Law

Fragment recenzji/Review fragments

“This book’s key advantage lies in the comprehensive take on its subject matter not limited to solutions based on the audiovisual media services directive but covering also the impact exercised by direct intervention (support programmes) and competition protection. [...] The subject matter of the book is extremely current due to the implementation process of the modified European audiovisual policy [...]. The book will fill the gap in the Polish professional literature in the field of audiovisual media. Among the book’s addressees are audiovisual media companies, those engaged in market regulation [... and a] wide range of those dealing with audiovisual and media policy.”

Prof. Dr. Stanisław Piątek
University of Warsaw

Faculty of Management “Ms Sage’s book takes on the unenviable task of chartering uncharted waters [...] the author uniquely mixes areas of the EU’s core competences. The book [...] should prove itself of interest for a wide audience [...]. New readers and students are likely to particularly appreciate several elements that facilitate navigating through the EU maze. Ms Sage takes particular interest [...] in summarising key individual decisions and judgements – instruments which play an important role in developing the audiovisual sector and making it part of the internal market [...] the author timely flags important issues of principle, arising from [...] the Premier League case [...]”

Dr. Krzusztof Kuik
DG Competititon Media Unit, EC

European Audiovisual Sector: Where business meets society’s needs

Share

COinS