Tytuł
Obraz uczestników rynku farmaceutycznego. Badanie pilotażowe
Abstract
Many factors determine the medical representatives' activity and effectiveness. In this article the results of preliminary research are presented. The main goal was to diagnose how medical representatives imagine their situation and other pharmaceutical market competitors. The analysis concentrates on the level of their optimism and self influence conviction to carry out selling goals. The research process included projective methods, which were useful to present problems in the dynamic context of pharmaceutical market.
Abstrakt
Aktywność i efektywność przedstawicieli medycznych uwarunkowana jest wieloma czynnikami. W niniejszym artykule przedstawiono wyniki badania pilotażowego, którego celem było ustalenie, jak przedstawiciele medyczni wyobrażają sobie swoją sytuację i inne podmioty rynku farmaceutycznego. Analiza koncentrowała się na określeniu poziomu optymizmu i poczucia wpływu w realizacji celów sprzedażowych. W procesie badawczym wykorzystano narzędzie projekcyjne pozwalające na uzyskanie danych w dynamicznym kontekście wzajemnych relacji podmiotów rynku farmaceutycznego.
Recommended Citation
Pawłowska, A., & Skorek, M. (2012). The medical representatives on the pharmaceutical market. Preliminary research. European Management Studies, 10(35), 85-97. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol10/iss35/6
First Page
85
Last Page
97
Page Count
12
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2012-02-15