Tytuł
Wpływ akcesji Polski do UEM na funkcjonowanie polskich przedsiebiorstw w aspekcie planowania działań sprzedażowych
Abstract
The article presents, from the standpoint of theory and practice of research, issues of how to prepare to take the Polish company sales activities in terms of Poland's adoption of the euro. The subject of inquiry has become a problem of awareness of enterprises of the need to redefine strategies and sales areas after Polish accession to the euro area, as well as the actions the companies have taken and intend to take in connection with obtaining or maintaining stable competitive position a far as the domestic and international markets are concerned. The discussion was based on the review of literature and the present study conducted among enterprises operating in the area of Lower Silesia.
Abstrakt
W artykule przedstawiono, z punktu widzenia teorii i praktyki badawczej, problematykę sposobów przygotowywania się polskich firmy do podejmowania działań sprzedażowych w warunkach przyjęcia przez Polskę waluty euro. Przedmiotem dociekań stał się problem świadomości przedsiębiorstw na temat konieczności redefinicji strategii i obszarów sprzedaży po wejściu Polski do strefy euro, a także działań, jakie podjęły i zamierzają podjąć przedsiębiorstwa w związku z uzyskaniem lub utrzymaniem stabilnej pozycji konkurencyjnej na rynku krajowym lub międzynarodowym. Omawiając zagadnienie, oparto się na się na przeglądzie literatury tematu i badaniach własnych przeprowadzonych wśród przedsiębiorstw funkcjonujących na obszarze Dolnego Śląska.
Recommended Citation
Pujer, K. (2012). Influence of Polish accession to the EMU on the functioning of Polish enterprises in the aspect of the planning of sales activities. European Management Studies, 10(35), 119-146. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol10/iss35/8
First Page
119
Last Page
146
Page Count
27
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2012-02-15