Tytuł
Relacje interesariuszy jako podstawa jakości przedsiębiorstwa
Abstract
Article focuses the method of analysis of the enterprise in order to create pro-quality companies, based on the assessment of its stakeholders; relationships and the assumption that there is no objective quality - quality is a subjective perception of the product or service. For each company, people are the most important as they affect the company's "to be or not be" on the market. The quality of relationships indicates satisfaction - the employees are satisfied with the work in the company, the customers want to continue the cooperation, and the management or the owners realize that the expected economic and financial results are directly dependent on the feedback coming from the customers and employees. Quality is the way in which the company and its products or services are received by the people who work in it or cooperate with the company. In a situation when most market participants have similar resources, products, and implement similar margins, quality becomes the most important factor in the competition.
Abstrakt
Artykuł poświęcony jest metodzie analizy przedsiębiorstwa w celu stworzenia przedsiębiorstwa projakościowego, bazującej na ocenie relacji jego interesariuszy i założeniu, że nie istnieje obiektywna jakość - jakość jest subiektywnym postrzeganiem produktu lub usługi. Dla każdego przedsiębiorstwa najważniejsi są ludzie, bo to oni wpływają na jego być albo nie być na rynku. Jakość relacji międzyludzkich świadczy o satysfakcji - pracownicy są zadowoleni z pracy w firmie, klienci chcą dalej z nią współpracować, a kadra zarządzająca czy jej właściciele realizują zakładane wyniki ekonomiczno-finansowe bezpośrednio zależne od feedbacku między klientami a pracownikami. Jakość to sposób, w jaki przedsiębiorstwo i jego produkty czy usługi są odbierane przez ludzi, którzy w nim pracują lub z nim współpracują. W sytuacji, kiedy większość uczestników rynku ma podobne zasoby, produkty i realizuje podobne marże, jakość staje się najważniejszym czynnikiem konkurowania.
Recommended Citation
Jasik, K. (2012). Stakeholders' relationship as the basis of quality of the company. European Management Studies, 10(37), 94-115. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol10/iss37/7
First Page
94
Last Page
115
Page Count
21
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2012-05-30