Tytuł
Kreowanie jakości usług publicznych w gminach
Abstract
The research team of the Regional Development Agency from Starachowice carried out a research in 86 municipalities in the świętokrzyskie voivodeship. The team focused on the social communication and participation relating to the quality of public services provided by the local government. Morawica has the best public services (51,61%). The next best results were those of the Masłów and Bieliny communities (49,87%). In the contemporary conditions the local authorities use management methods to improve the functioning of the community. The particular importance is put on the planning, organizing and leadership. Nowadays, the correct functioning of the local authorities depends more and more on the appropriate relations with enterprises, business support organizations, research and scientific centers, competent state authorities and banks.
Abstrakt
Zespół badawczy Agencji Rozwoju Regionalnego w Starachowicach przeprowadził badania w 86 gminach w województwie świętokrzyskim. Zespól badał społeczną komunikację i partycypację w zakresie jakości usług publicznych świadczonych przez gminy. Najwyższe społeczne oceny uzyskała gmina Morawica (51,61%). Kolejne miejsca zajęły gminy Masłów i Bieliny (49,87%). We współczesnych warunkach władze lokalne dla poprawy wyników stosują metody menedżerskie. Szczególne znaczenie ma planowanie, organizowanie i przywództwo. Prawidłowe funkcjonowanie gminy zależy zwłaszcza od podtrzymywania relacji z przedsiębiorstwami, organizacjami wsparcia biznesu, władzami państwowymi i bankami.
Recommended Citation
Olesiński, Z. (2012). Creation of quality public services in the municipality. European Management Studies, 10(37), 180-194. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol10/iss37/9
First Page
180
Last Page
194
Page Count
14
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2012-05-30