•  
  •  
 

Tytuł

Gry w organizacji a wpływ społeczny

Keywords

games, social influence, manipulation, organization, interactions, training, consulting

Słowa kluczowe

gry,wpływ społeczny,manipulacje,organizacja,interakcje,szkolenia,doradztwo

Abstract

Games in the organizations can be approached from various angles, depending on the theoretical perspective. Social influence (or manipulation in a more narrow sense) was a subject to many attempts of classification or typology as well. The article arranges the essential concepts of games and social influence in the organizations while showing potential interdependencies. As a starting point various definitions – classic and modern as well – were adopted. Next, the ramifications were named and based on that the attempt to indicate the possible research directions was undertaken. The possibilities of practical use in consulting were also pointed out.

Abstrakt

Gry w organizacji mogą być rozumiane bardzo różnorodnie, w zależności od przyjętej perspektywy teoretycznej i dziedziny nauki. Także wpływ społeczny (czy też znaczeniowo węższa manipulacja) doczekał się wielu prób klasyfikacji i typologii. Artykuł porządkuje najważniejsze pojęcia z zakresu gier i wpływu społecznego w organizacjach, wskazując potencjalne zależności między tymi dwoma obszarami. Jako punkt wyjścia zostały przyjęte różne definicje bazujące zarówno na ujęciach klasycznych, jak i nowoczesnych. Następnie określone zostały ramy pojęciowe i na tej podstawie wskazano możliwe kierunki badań i praktycznego wykorzystania w działaniach doradczych w organizacji.

First Page

43

Last Page

60

Page Count

17

DOI

10.7172/1644-9584.43.3

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2013-09-15

Share

COinS