Tytuł
Konsekwencje aktywizacji kategorii związanych z władzą i pieniędzmi
Keywords
aktywizacja, władza, idea pieniędzy, zarządzanie, ekonomia, activation, power, idea of money, management, economics
Słowa kluczowe
aktywizacja, władza, idea pieniędzy, zarządzanie, ekonomia
Abstract
An article discusses the use of activation in experimental psychological research, focusing on the categories associated with power and money. It further addresses the issue of potential chronic power and money activation by relating to the observable differences between students of management and economics and those of other disciplines. Results of the study conducted on the students of three Warsaw high schools are presented (N = 134), suggesting that the abovementioned differences stem from self-selection rather than socialization.
Abstrakt
Artykuł powstał w ramach realizacji projektu badawczego o nr 2012/07/N/HS6/02252 finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki. Omawia on wykorzystanie aktywizacji w eksperymentach psychologicznych, skupiając się na kategoriach związanych z władzą i pieniędzmi. Odnosi się ponadto do obserwowanych w wielu badaniach różnic pomiędzy studentami zarządzania i ekonomii oraz innych kierunków, wyjaśniając je jako potencjalne skutki chronicznej aktywizacji kategorii władzy i pieniędzy. Prezentowane są wyniki badań przeprowadzonych na uczniach warszawskich szkół średnich (N = 134) sugerujące, że wspomniane różnice pomiędzy studentami wynikają z samoselekcji raczej niż socjalizacji.
Recommended Citation
Kuźmińska, A. (2014). The consequences of activation of categories associated with power and money. European Management Studies, 12(45), 66-80. https://doi.org/10.7172/1644-9584.45.5
First Page
66
Last Page
80
Page Count
14
DOI
10.7172/1644-9584.45.5
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2014-01-30