Tytuł
Planowanie negocjacji w małych i średnich przedsiębiorstwach doradczych. Koncepcja metodyczna i wyniki badań
Keywords
negotiations in a company, negotiations planning methodological framework, negotiations within consulting projects management
Słowa kluczowe
negocjacje w firmie, metodyka planowania negocjacji, negocjacje w zarządzaniu projektami doradczymi.
Abstract
The objective of the paper is to present the effects of empirical research, constituting practical verification of the author’s methodological concept of planning negotiations in a company. The research object were negotiations between several dozen small and medium-sized consulting companies and their clients, concerning the elaboration of conditions and rules for carrying out consulting projects. Firstly, the suggested methodological concept of negotiations planning was described. Secondly, the objectives and scope of research were presented. Thirdly, their methods, objects and process were characterized. Fourthly, the considered methodological framework was identified within the selected area, i.e. research findings were listed. Fifthly, conclusions from the research were formulated, i.e. that framework was evaluated. Finally, recommendations from the research were elaborated, i.e. directions of the desired changes in that framework were suggested.
Abstrakt
Celem artykułu jest prezentacja rezultatów badań empirycznych stanowiących praktyczną weryfikację autorskiej koncepcji metodycznej planowania negocjacji w firmie. Przedmiotem badań były negocjacje pomiędzy kilkudziesięcioma małymi i średnimi firmami doradczymi a ich klientami, dotyczące określenia warunków i zasad realizacji projektów konsultingowych. Po pierwsze, omówiono krótko proponowaną metodykę planowania negocjacji. Po drugie, przedstawiono cele i zakres badań. Po trzecie, scharakteryzowano ich metody, obiekty i przebieg. Po czwarte, dokonano identyfikacji rozważanej metodyki w wybranym obszarze, tj. zestawiono wyniki badań. Po piąte, sformułowano wnioski z badań, tj. oceniono tę metodykę. Wreszcie opracowano zalecenia z badań, tj. wskazano kierunki jej pożądanych zmian.
Recommended Citation
Kozina, A. (2015). Negotiations Planning in Small & Medium-sized Consulting Enterprises. Methodological Concept & Research Results. European Management Studies, 13(51), 149-169. https://doi.org/10.7172/1644-9584.51.10
First Page
149
Last Page
169
Page Count
20
DOI
10.7172/1644-9584.51.10
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2015-02-02