•  
  •  
 

Tytuł

Edukacja akademicka w postrzeganiu przedsiębiorczości i kształtowaniu intencji przedsiębiorczych

Keywords

entrepreneurial education, simulation in education, virtual strategy games

Słowa kluczowe

edukacja przedsiębiorcza,symulacja w edukacji,wirtualne gry strategiczne

Abstract

Developing entrepreneurship is one of the national economic policy objectives as a perceived factor promoting economic development and competitiveness of companies and regions. Education is considered to be one of the tools for stimulating entrepreneurship. However, in order for education to be effective, the training areas and teaching methods must be appropriately selected. This article contributes to the current discussion regarding the effectiveness of entrepreneurial education, and its aim is to determine whether tertiary-level education can affect the perception of entrepreneurship and entrepreneurial intention among students. To achieve the specified aim, a research method has been designed that is an original compilation of a double survey and an experiment. A comparison of the results made it possible to determine whether the contents of the course and the teaching methods had improved the perception of entrepreneurship and helped foster the development of entrepreneurial intention.

Abstrakt

Kształtowanie przedsiębiorczości jest jednym z celów polityki gospodarczej kraju, gdyż przedsiębiorczość jest postrzegana jako czynnik sprzyjający rozwojowi gospodarczemu i kształtujący konkurencyjność firm regionów. Edukacja jest uważana za jedno z narzędzi pobudzania przedsiębiorczości, aby jednak była skuteczna, konieczne są stosownie dobrane obszary szkoleniowe i metody dydaktyczne. Prezentowany artykuł wpisuje się w nurt rozważań nad skutecznością edukacji przedsiębiorczej, a jego celem jest określenie, czy edukacja na poziomie szkolnictwa wyższego może kształtować postrzeganie przedsiębiorczości i intencje przedsiębiorcze wśród studentów. Aby zrealizować ten cel, zaprojektowano metodę badawczą, która jest autorską kompilacją dwukrotnych badań ankietowych i eksperymentu. Porównanie wyników badań pozwoliło określić, czy zastosowane metody i treści dydaktyczne wpłynęły na poprawę postrzegania przedsiębiorczości i rozwój intencji przedsiębiorczych.

First Page

41

Last Page

55

Page Count

14

DOI

10.7172/1644-9584.51.3

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2015-02-02

Share

COinS