Tytuł
Motywy i ograniczenia e-zakupów odzieży i obuwia w Polsce
Keywords
e-commerce, consumer behavior, fashion industry, own research
Słowa kluczowe
e-commercee,zachowania konsumentów,branża odzieżowa,badania własne
Abstract
The article presents the results of research on the Polish consumers’ behavior in the e-commerce fashion industry. The authors pay attention to Internet sources of information about the fashion industry which consumers prefer to use and e-commerce domain knowledge specifically. Direct research focused on online and offline consumers’ attitudes towards shopping on the Internet, and encouraging and discouraging factors of online purchasing. This study presents the terms and conditions of the online purchasing process which includes important transactional aspects such as electronic equipment, payment methods and forms of delivery. The aim of the qualitative research was to present the image and future of clothing e-stores, based on the results of individual in-depth interviews.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano wyniki badań własnych dotyczących zachowań polskich konsumentów na rynku e-commerce w branży odzieżowej. Zwrócono zwłaszcza uwagę na internetowe źródła informacji o branży odzieżowej, z których korzystają konsumenci, i znajomość serwisów w handlu elektronicznym. Przedmiotem zainteresowania w badaniach bezpośrednich były postawy wobec zakupów online osób kupujących i niekupujących za pośrednictwem Internetu, czynniki motywujące i zniechęcające do zakupu w sieci. Przedstawiono warunki realizacji transakcji e-zakupu, na które składają się wyposażenie konsumentów w sprzęt elektroniczny, formy płatności i dostawy zakupionego towaru. Na podstawie badań jakościowych oceniono wizerunek odzieżowych sklepów internetowych i przedstawiono przewidywania przyszłych zdarzeń związanych z ich rozwojem.
Recommended Citation
Supryn, S., & Sobczyk, G. (2016). Motives and Barriers Towards Online Shopping of Clothing and Footwear in Poland. European Management Studies, 14(57), 176-191. https://doi.org/10.7172/1644-9584.57.11
First Page
176
Last Page
191
Page Count
15
DOI
10.7172/1644-9584.57.11
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2016-01-01