Tytuł
Postawy konsumentów wobec marek producentów i marek własnych detalistów na rynku czekolady w Polsce
Keywords
attitudes towards the brand, elements (components) of attitude, private labels, consumer preferences
Słowa kluczowe
postawy wobec marki,elementy (komponenty) postawy,marki sieci handlowych,preferencje konsumentów
Abstract
The subject of the article is an analysis of consumer attitudes towards brands. It is a research article that includes the results of empirical research on consumer attitudes in Poland to chocolate brands belonging to producers and brands belonging to distributors. The practical implications of the results of the survey: the possibilities of effective use of a brand as an instrument to compete on the market depend on the reaction of consumers and their attitudes towards the brand. One of the challenges for modern marketing is actively shaping the desired consumer attitudes to brands. Such measures are actively pursued by commercial networks.
Abstrakt
Przedmiotem artykułu jest analiza postaw konsumentów wobec marek. Artykuł ma charakter badawczy i zawiera wyniki badania empirycznego na temat postaw konsumentów w Polsce wobec marek czekolady należących do producentów i marek należących do dystrybutorów. Implikacje praktyczne wyników badania są następujące – możliwości skutecznego wykorzystania marki jako instrumentu konkurowania na rynku zależą od reakcji konsumentów i ich postaw wobec marki. Jednym z wyzwań współczesnego marketingu jest aktywne kształtowanie pożądanych postaw konsumentów wobec marki. Działania takie aktywnie realizują sieci handlowe.
Recommended Citation
Taranko, T. (2016). Consumer Attitudes Towards Manufacturer Brands and Own Label Brands – The Case of the Chocolate Market in Poland. Problemy Zarządzania, 14(57), 119-179. https://doi.org/10.7172/1644-9584.57.7
First Page
119
Last Page
179
Page Count
60
DOI
10.7172/1644-9584.57.7
Publisher
University of Warsaw