•  
  •  
 

Tytuł

Analiza strategii asortymentowych marek handlowych produktów mleczarskich w sieci dyskontów Biedronka i Lidl

Keywords

trade brands, product strategies, architecture strategies of trade brands, dairy products

Słowa kluczowe

marka handlowa,sieci dyskontowe,produkty mleczarskie,handel dyskontowy

Abstract

The aim of this study was to analyze the product strategy of trade brands of dairy products in two main discount chains in Poland (Biedronka and Lidl). Empirical research was conducted to review the assortment of main trade brands in 18 product groups in 2013 and 2015. Special attention was given to identification of strategies applied by discount chains, especially strategies of brand architecture and brand positioning for particular groups of consumers, taste differentiation, packaging size as well as food additives. The analyses were conducted in three main areas including dairy beverages and desserts, cheeses and other dairy products.

Abstrakt

Celem artykułu była analiza strategii asortymentowych marek handlowych produktów mleczarskich w dwóch największych sieciach sklepów dyskontowych w Polsce – Biedronka oraz Lidl. Dla realizacji tak postawionego celu wykonano badania empiryczne w zakresie przeglądu asortymentu najważniejszych marek handlowych w 18 grupach produktów mlecznych będących w stałej ofercie sklepów w 2013 i 2015 roku. Zwrócono szczególną uwagę na identyfikację strategii stosowanych przez sieci dyskontowe, w tym dotyczących pozycjonowania marek dla określonej grupy odbiorców, zróżnicowania pod względem smakowym, wielkości opakowania oraz dodatków funkcjonalnych. Analiz dokonano w trzech obszarach: napoje i desery mleczne, sery oraz pozostałe produkty mleczarskie.

First Page

138

Last Page

151

Page Count

13

DOI

10.7172/1644-9584.57.8

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2016-01-01

Share

COinS