Tytuł
Trendy konsumpcjonizmu 3.0 i ich wpływ na kształtowanie wirtualnej wspólnoty wokół marek – przypadek marki Nutella
Keywords
consumerism 3.0, brand community, experience
Słowa kluczowe
konsumpcjonizm 3.0,wspólnota wokół marki,doświadczenia
Abstract
The article attempts to describe the existing trends which led to the built-up of the phenomenon of consumerism 3.0. It was demonstrated that as a result of new tendencies of consumer behaviour, companies, adapting their methods of reaching and servicing the customer to the market, had started to use brand communities in order to manage their own brands. That is why, the article uses a description of research conducted by an international team on the virtual Nutella brand community and indicates the potential advantages ensuing from such cooperation with the customer for the company.
Abstrakt
W artykule została podjęta próba opisu zaistniałych na rynku trendów, które doprowadziły do ukształtowania się zjawiska konsumpcjonizmu 3.0. Wykazano, iż nowe tendencje zachowań konsumpcyjnych sprawiły, że firmy, dostosowując do rynku metody dotarcia do klienta i jego obsługi, zaczęły wykorzystywać do zarządzania markami tworzące się wokół marek wspólnoty. W artykule posłużono się opisem przeprowadzonego przez międzynarodowy zespół badania wirtualnej wspólnoty zgromadzonej wokół marki Nutella i wskazano korzyści, jakie może uzyskać firma z takiej współpracy z klientem. Artykuł ma charakter koncepcyjny, a jego podstawę stanowią studia literaturowe.
Recommended Citation
Skorek, M., & Ambroziak, M. (2016). Consumerism 3.0 Trends and Their Influence on the Shape of Virtual Br and Communities: The Case of Nutella. European Management Studies, 14(58), 13-29. https://doi.org/10.7172/1644-9584.58.1
First Page
13
Last Page
29
Page Count
16
DOI
10.7172/1644-9584.58.1
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2016-03-30