Tytuł
Doświadczenia we wspólnotach wokół marki w szkolnictwie wyższym
Keywords
community, experience, value, higher education
Słowa kluczowe
społeczności,doświadczenia,wartość,szkolnictwo wyższe
Abstract
This paper is of theoretical nature and its objective it to present the possibility of application of the concept of brand community based on consumer experiences as enablers of value in higher education. The paper briefly presents the challenges facing the higher education sector as a justification for undertaking innovative actions by organizations operating in this sector. Also, a broader theoretical context is drawn connecting consumer communities with the concept of the experience economy according to which consumer experiences are enablers of value co-created within brand communities
Abstrakt
Niniejsze opracowanie ma charakter teoretyczny i jego celem jest przedstawienie możliwości zastosowania koncepcji społeczności wokół marki budowanej na doświadczeniach będących nośnikami wartości w szkolnictwie wyższym. W artykule przedstawione są wyzwania stojące przed sektorem szkolnictwa wyższego, uzasadniające celowość podjęcia nowatorskich działań przez funkcjonujące w nim organizacje. Nakreślony jest także szerszy kontekst teoretyczny łączący społeczności konsumenckie z koncepcją gospodarki doświadczeń, według której doznania nabywców są nośnikami wartości współtworzonej we wspólnotach wokół marek.
Recommended Citation
Dziewanowska, K. (2016). Experience in Brand Communities: The Case of Higher Education Institutions. European Management Studies, 14(58), 45-60. https://doi.org/10.7172/1644-9584.58.3
First Page
45
Last Page
60
Page Count
15
DOI
10.7172/1644-9584.58.3
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2016-03-30