Tytuł
Wpływ postrzegania prywatności w sieci na kształtowanie modelu konsumenta 3.0
Keywords
consumer 3.0, online privacy, social media, smartphone
Słowa kluczowe
konsument 3.0,prywatność w Internecie,portal społecznościowy,smartfon
Abstract
The main target of this article is to analyze the impact of a sense of online privacy on the development of the Consumer 3.0 model. In order to verify the above, a study was conducted on a selected group of individual users mostly aged up to 22. The study includes the characteristics of people actively using social media and mobile devices, and presents their approach to privacy with respect to the use of various technological solutions. It also discusses the findings and identifies areas where entrepreneurs should put emphasis on consumer education.
Abstrakt
Zasadniczym celem artykułu jest analiza wpływu postrzegania prywatności w sieci na kształtowanie modelu konsumenta 3.0. Aby zweryfikowć ten cel, przeprowadzono badanie na wybranej grupie indywidualnych użytkowników, głównie do 22. roku życia. Opracowanie zawiera charakterystykę osób aktywnie korzystających z mediów społecznościowych oraz urządzeń przenośnych. Przedstawiono ich podejście do ochrony prywatności w odniesieniu do korzystania z różnych rozwiązań technologicznych. Przeprowadzono dyskusję wyników oraz wskazano obszary, w których przedsiębiorcy powinni położyć nacisk na edukację konsumentów.
Recommended Citation
Szumski, O. (2016). The Impact of a Sense of Online Privacy on the Development of the Consumer 3.0 Model. European Management Studies, 14(58), 74-86. https://doi.org/10.7172/1644-9584.58.5
First Page
74
Last Page
86
Page Count
12
DOI
10.7172/1644-9584.58.5
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2016-03-30