•  
  •  
 

Tytuł

Marketing tradycyjny, relacji i doświadczeń marek usługowych i produktowych – komunikacja z konsumentem na portalu Facebook

Keywords

traditional marketing, relationship marketing, experience marketing, brand, product, service

Słowa kluczowe

marketing tradycyjny,relacji,doświadczeń,marka,produkt,usługa

Abstract

The aim of the study was to show selected aspects of communication activity in the field of traditional marketing, relationship marketing and experience marketing based on the example of four brands (two product brands and two service ones). The marketing activity of product brands (Pepsi and Coca-Cola) as well as service ones (KFC i McDonald’s) on Facebook in three months (August–October 2015) were analyzed. The results of qualitative and quantitative research show that more active marketing communication was related with product brands compared with service ones. On service brands profiles, companies more often used communications qualifying as relationship and experience marketing

Abstrakt

Celem opracowania było pokazanie wykorzystania przekazów komunikacji w ramach marketingu tradycyjnego, marketingu relacji i marketingu doświadczeń na przykładzie czterech marek żywnościowych (dwóch produktowych i dwóch usługowych). Przeanalizowano aktywność marketingową marek produktowych Pepsi i Coca-Cola oraz marek usługowych KFC i McDonald’s w okresie trzech miesięcy (sierpień–październik 2015 r.) na portalu społecznościowym Facebook. Wyniki badania ilościowego i jakościowego wykazały, iż dla analizowanych marek produktowych prowadzono w analizowanym okresie aktywniejszą komunikację marketingową z klientami niż dla marek usługowych. Na profilach marek produktowych częściej wykorzystywano komunikaty o charakterze marketingu doświadczeń i relacji.

First Page

125

Last Page

137

Page Count

12

DOI

10.7172/1644-9584.58.9

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2016-03-30

Share

COinS