Tytuł
Marketing tradycyjny, relacji i doświadczeń marek usługowych i produktowych – komunikacja z konsumentem na portalu Facebook
Keywords
traditional marketing, relationship marketing, experience marketing, brand, product, service
Słowa kluczowe
marketing tradycyjny,relacji,doświadczeń,marka,produkt,usługa
Abstract
The aim of the study was to show selected aspects of communication activity in the field of traditional marketing, relationship marketing and experience marketing based on the example of four brands (two product brands and two service ones). The marketing activity of product brands (Pepsi and Coca-Cola) as well as service ones (KFC i McDonald’s) on Facebook in three months (August–October 2015) were analyzed. The results of qualitative and quantitative research show that more active marketing communication was related with product brands compared with service ones. On service brands profiles, companies more often used communications qualifying as relationship and experience marketing
Abstrakt
Celem opracowania było pokazanie wykorzystania przekazów komunikacji w ramach marketingu tradycyjnego, marketingu relacji i marketingu doświadczeń na przykładzie czterech marek żywnościowych (dwóch produktowych i dwóch usługowych). Przeanalizowano aktywność marketingową marek produktowych Pepsi i Coca-Cola oraz marek usługowych KFC i McDonald’s w okresie trzech miesięcy (sierpień–październik 2015 r.) na portalu społecznościowym Facebook. Wyniki badania ilościowego i jakościowego wykazały, iż dla analizowanych marek produktowych prowadzono w analizowanym okresie aktywniejszą komunikację marketingową z klientami niż dla marek usługowych. Na profilach marek produktowych częściej wykorzystywano komunikaty o charakterze marketingu doświadczeń i relacji.
Recommended Citation
Stangierska, D., & Górska-Warsewicz, H. (2016). Traditional Marketing, Relationship Marketing and Experiential Marketing of Services and Product Brands: Communication with the Consumer on Facebook Portal. European Management Studies, 14(58), 125-137. https://doi.org/10.7172/1644-9584.58.9
First Page
125
Last Page
137
Page Count
12
DOI
10.7172/1644-9584.58.9
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2016-03-30