Tytuł
Standard zarządzania jakością dla dostawców usług szkoleniowych – krytyczna analiza
Keywords
training company, quality management, management standards, research results
Słowa kluczowe
firma szkoleniowa,zarządzanie jakością,standardy zarządzania,wyniki badań
Abstract
The paper discusses the usefulness of two dedicated quality management systems for learning service providers. The systems have been described in the international standard ISO 29990 and Polish national standards MSUES (Małopolska Standards for Education and Training Services). The results are based on a survey of managers who have implemented one of those systems in their training companies. It was found that the implementation of the discussed systems could contribute to success on the training market. The quality of training services is viewed as an important factor in personnel improvement. Most of the studies on that subject omit the key cause of high quality training, which is quality management in the training company. This paper attempts to bridge that gap.
Abstrakt
W artykule omówiono przydatność dwu dedykowanych systemów zarządzania jakością dla dostawców usług szkoleniowych. Systemy zostały opisane w międzynarodowym standardzie ISO 29990 oraz polskim standardzie MSUES. Prezentowane wyniki opierają się na przeprowadzonych badaniach menedżerów, którzy wdrożyli jeden z omawianych systemów w swoim przedsiębiorstwie. Wyniki pokazują, że wdrożenie omawianych systemów może przyczynić się do osiągnięcia sukcesu na rynku szkoleniowym. Jakość usług szkoleniowych jest uważana za istotny czynnik wpływający na efektywność podnoszenia kompetencji pracowników. Tymczasem większość badań w tym temacie omija kluczowy czynnik wpływający na wysoką jakość szkolenia, którym jest zarządzanie jakością w firmie dostarczającej usługi edukacyjne. Artykuł wpisuje się w tę lukę.
Recommended Citation
Wawak, S., Batko, R., & Rogala, P. (2017). Quality Management Standard for Learning Service Providers – Critical Analysis. European Management Studies, 15(65), 176-191. https://doi.org/10.7172/1644-9584.65.11
First Page
176
Last Page
191
Page Count
15
DOI
10.7172/1644-9584.65.11
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2017-03-30