Tytuł
Rola przedsiębiorczości publicznej w tworzeniu wartości publicznej
Keywords
public entrepreneurship, public value, framework
Słowa kluczowe
przedsiębiorczość publiczna,wartość publiczna,model,metodyka
Abstract
The research objective of the paper is to present the role of public entrepreneurship in creation of public value. The author maps its relationships and discusses a framework matching main actors (public managers, citizens) and links existing between them (actions undertaken by public managers). At the end of the paper, the author formulates objections raised after a critical analysis of the framework’s parts and articulates methodological guidelines for investigating the role of public entrepreneurship in creation of public value in different organisational types settings.
Abstrakt
Celem badawczym artykułu jest zaprezentowanie roli przedsiębiorczości publicznej w tworzeniu wartości publicznej. Autor dokonuje mapowania relacji między tymi pojęciami i wynikającymi z nich znaczeniami, a także omawia model, w którym łączy głównych aktorów (menedżerów publicznych, obywateli) oraz identyfikuje relacje między nimi (działania podejmowane przez menedżerów publicznych). W zakończeniu opracowania autor formułuje wnioski wynikające z krytycznej analizy części modelu i formułuje metodologiczne wskazówki badania roli przedsiębiorczości publicznej w tworzeniu wartości publicznej w różnych formach organizacyjnych.
Recommended Citation
Ćwiklicki, M. (2017). Public Entrepreneurship and Its Role in Public Value Creation. European Management Studies, 15(65), 86-96. https://doi.org/10.7172/1644-9584.65.5
First Page
86
Last Page
96
Page Count
10
DOI
10.7172/1644-9584.65.5
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2017-03-30