Tytuł
Rynek religijny i działający na nim przedsiębiorcy – ujęcie porównawcze Brazylii i Polski
Keywords
religious markets, Brazil, Poland, religious entrepreneurs, corporations of faith
Słowa kluczowe
rynki religijne,Brazylia,Polska,przedsiębiorcy religijny,korporacje wiary
Abstract
In the article, referring to the economic theories of religion by Stark and Bainbridge, the authors present comparative characteristics of the two religious markets (Polish and Brazilian), showing briefly their respective historical background, current state, as well as dynamics of growth in the religious sectors of both countries, taking as examples two important cases of innovative religious entrepreneurs: Father Tadeusz Rydzyk (Catholic Church) in Poland and Bishop Edir Macedo (Universal Church of the Kingdom of God) in Brazil.
Abstrakt
Opierajac się na ekonomicznych teoriach rynków religijnych Starka i Baingride’a, autorki przedstawiają porównawczą charakterystykę dwóch rynków religijnych (polskiego i brazylijskiego), ukazując krótki zarys ich historycznego rozwoju, stan obecny, jak również dynamikę wzrostu sektorów religijnych w obydwu krajach, na przykładzie działalności dwóch innowacyjnych religijnych przedsiębiorców: Ojca Tadeusza Rydzyka (Kościół katolicki) w Polsce oraz Biskupa Edira Macedo (Uniwersalny Kościół Królestwa Bożego) w Brazylii.
Recommended Citation
Siuda-Ambroziak, R., & Stachowska, E. (2017). Religious Market and Its Entrepreneurs: Comparative Perspective on Brazil and Poland. European Management Studies, 15(70), 24-44. https://doi.org/10.7172/1644-9584.70.2
First Page
24
Last Page
44
Page Count
20
DOI
10.7172/1644-9584.70.2
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2017-11-30