Tytuł
Idea wspólnych przejazdów jako przejaw zrównoważonej konsumpcji
Keywords
sustainable consumption collaborative consumption, car sharing
Słowa kluczowe
zrównoważona konsumpcja wspólna konsumpcja,wspólne przejazdy
Abstract
The article presents issues related to sustainable consumption as a consumption model that to a large extent opposes a traditional ownership-based consumption model. Sustainable-consumption-driven behaviours include, inter alia, joint car sharing by consumers. The article aims at presenting the very nature of sustainable consumption, including collaborative consumption, and at identifying young consumers’ opinions concerning joint car sharing. The results of our own direct research conducted by means of an online questionnaire (WEB) in 2017 are used in the article.
Abstrakt
Artykuł prezentuje problematykę zrównoważonej konsumpcji jako modelu konsumpcji, który w dużej mierze przeciwstawia się tradycyjnemu modelowi konsumpcji opartemu na własności. Przejawem zachowań opartych o ideę zrównoważonej konsumpcji są wspólne przejazdy konsumentów. Celem artykułu jest przedstawienie istoty zrównoważonej konsumpcji, w tym wspólnej konsumpcji oraz identyfikacja opinii młodych konsumentów na temat idei wspólnych przejazdów. W artykule wykorzystano własne wyniki badań bezpośrednich przeprowadzonych w 2017 roku techniką ankiety on-line (WEB).
Recommended Citation
Stolecka-Makowska, A., & Wolny, R. (2018). The Idea of Car Sharing as a Manifestation of Sustainable Consumption. European Management Studies, 16(75), 182-196. https://doi.org/10.7172/1644-9584.75.11
First Page
182
Last Page
196
Page Count
14
DOI
10.7172/1644-9584.75.11
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2018-07-17