Tytuł
Świadomość ekologiczna i ekologizacja konsumpcji a proekologiczne zachowania konsumenckie polskich seniorów w świetle wyników badań własnych
Keywords
seniors, environmentally conscious consumer behaviour environmental awareness green consumerism, fair trade
Słowa kluczowe
seniorzy,proekologiczne zachowania konsumenckie,świadomość ekologiczna ekologizacja konsumpcji,fair trade
Abstract
This article is a research exercise. The discussion presented in this study focuses on consumer behaviour of people aged 65+ in Poland that may be classified as green consumerism. The main aim of the article is to provide some insight into environmental awareness and environmentally conscious consumer behaviour of Polish seniors. The basis for the conclusions is provided by direct research conducted in the form of a survey questionnaire on a sample of 1786 people aged 65+ from March to September 2017 in ten Polish cities of various populations and sizes.
Abstrakt
Artykuł ma charakter badawczy. Prezentowane w opracowaniu rozważania koncentrują się na zachowaniach konsumenckich osób w wieku 65+ w Polsce wpisujących się w ekologizację konsumpcji. Głównym celem artykułu jest uchwycenie świadomości ekologicznej i proekologicznych zachowań konsumenckich polskich seniorów. Podstawę wnioskowania stanowią informacje pochodzące z badań bezpośrednich przeprowadzonych w okresie od marca do września 2017 roku w formie wywiadu kwestionariuszowego na próbie 1786 osób w wieku 65+ w dziesięciu miastach Polski o zróżnicowanej liczbie ludności oraz wielkości.
Recommended Citation
Zalega, T. (2018). Environmental Awareness, Green Consumerism and Environmentally Conscious Consumer Behaviour of Polish Seniors. Research Report. European Management Studies, 16(75), 114-131. https://doi.org/10.7172/1644-9584.75.7
First Page
114
Last Page
131
Page Count
17
DOI
10.7172/1644-9584.75.7
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2018-07-17