•  
  •  
 

Tytuł

Konsumpcja kolaboratywna jako przejaw zrównoważonej konsumpcji

Keywords

sustainable development, sustainable consumption cooperative consumption

Słowa kluczowe

zrównoważony rozwój zrównoważona konsumpcja konsumpcja kolaboratywna

Abstract

Sustainable consumption refers to the concept of sustainable development, and collaborative consumption is one of its manifestations. The aim of the article is to identify attitudes and behaviours of Polish consumers related to the idea of sustainable consumption. The implementation of the objective required the use of relevant Polish and foreign literature sources as well as the results of empirical research carried out as part of the research projects financed with the resources of the National Science Centre (2011/03/B/HS4/04417 and 2013/09/B/HS4/01965). The research findings point to the fact that the respondents’ knowledge on collaborative consumption is limited in Poland, and not everyone is interested in using this form of consumption.

Abstrakt

Zrównoważona konsumpcja odwołuje się do koncepcji zrównoważonego rozwoju, a jednym z jej przejawów jest konsumpcja kolaboratywna. Celem artykułu jest identyfikacja postaw i zachowań polskich konsumentów wobec idei zrównoważonej konsumpcji. Realizacja założonego celu wymagała wykorzystania polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu, jak również wyników badań empirycznych przeprowadzonych w ramach realizacji projektów badawczych finansowanych ze środków Narodowego Centrum Nauki (2011/03/B/HS4/04417 i 2013/09/B/HS4/01965). Wyniki badań wskazują, że w Polsce wiedza respondentów na temat konsumpcji kolaboratywnej jest ograniczona i nie wszyscy są zainteresowani wykorzystaniem tej formy konsumpcji.

First Page

132

Last Page

149

Page Count

17

DOI

10.7172/1644-9584.75.8

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2018-07-17

Share

COinS