Tytuł
Innowacje a kształcenie menedżerów w uczelniach technicznych
ORCID
Rafał Miśko: 0000-0002-4154-419X
Keywords
innovation, manager, technical universities, education
Słowa kluczowe
innowacje,menedżer,techniczne uczelnie wyższe,edukacja
Abstract
The authors of the study undertook to answer the following questions: How many hours do innovation courses for future managers in technical universities take? What topics are covered during those courses? Do universities emphasize the implementation of postulates reported in the literature? Do the universities that excel at the patents granted also offer the largest number of classes on innovation? The analysis shows that the vast majority of the technical universities studied, provide for an educational program in the field of innovation. According to the authors, the proposed didactic material does not guarantee the student – the future manager, any training as regards the skills of creative thinking, the ability to influence people or adaptation in turbulent organizational conditions. Technical universities should propose at least two courses: one in the field of innovation management and the other in the field of inventics.
Abstrakt
W artykule podjęto się próby odpowiedzi na pytania: jaki jest wymiar godzinowy kursów dla przyszłych menedżerów w uczelniach technicznych z zakresu innowacji; jaki jest ich zakres tematyczny; czy uczelnie kładą nacisk na realizację postulowanych kierunków rozwoju edukacji menedżerskiej; czy te, które przodują w przyznanych patentach, proponują także największą liczbę godzin zajęć dotyczących innowacyjności? Z przeprowadzonej analizy wynika, że zdecydowana większość badanych technicznych uczelni wyższych, przewiduje program edukacyjny z zakresu innowacyjności. Zdaniem autorów proponowany przez uczelnie techniczne materiał dydaktyczny nie gwarantuje studentowi–przyszłemu menedżerowi wyćwiczenia umiejętności twórczego myślenia, umiejętności odziaływania na ludzi czy adaptacji w burzliwie zmieniających się warunkach organizacyjnych. Techniczne uczelnie wyższe powinny proponować przynajmniej dwa kursy: jeden z zakresu zarządzania innowacji i drugi z zakresu inwentyki.
Recommended Citation
Miśko, R., & Pol, M. (2018). Innovation and the Education of Managers in Technical Universities. European Management Studies, 16(77), 27-42. https://doi.org/10.7172/1644-9584.77.2
First Page
27
Last Page
42
Page Count
15
DOI
10.7172/1644-9584.77.2
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2018-08-30