Tytuł
Wartość mobilności pracowników akademickich w świetle logiki dominacji klienta
Keywords
value, mobility, customer, higher education, academic staff
Słowa kluczowe
wartość,mobilność,klient,szkolnictwo wyższe,pracownicy akademiccy
Abstract
This paper aims at analysing and achieving better understanding of the experience of international mobility of academic staff from the perspective of value creation process. Qualitative research methods are used: a combination of individual in-depth interviews and focus group interviews. We apply a customerdominant logic perspective in order to identify the drivers of value co-creation and emerging value types. The study identifies multiple types of value emerging from a mobility experience (e.g. individual and shared value, one-off and longitudinal value). Also, the value co-creation context is investigated and an influence of factors such as personality, previous experiences, situation at home and host institutions and their support are discussed.
Abstrakt
Celem tego artykułu jest analiza i lepsze zrozumienie doświadczenia międzynarodowej mobilności pracowników akademickich z punktu widzenia procesu tworzenia wartości. Zastosowano jakościowe metody badawcze w postaci indywidualnych wywiadów pogłębionych oraz wywiadów grupowych. Jako ramę teoretyczną zastosowano logikę dominacji klienta, dzięki czemu zidentyfikowano czynniki sprzyjające współtworzeniu wartości oraz wyłaniające się typy wartości (np. wartość indywidualna i dzielona, wartość jednorazowa i podłużna). Zbadano także kontekst współtworzenia wartości i omówiono wpływ czynników, takich jak osobowość, wcześniejsze doświadczenia, sytuacja w domu oraz wsparcie instytucji przyjmującej.
Recommended Citation
Dziewanowska, K., Quan, R., & Pearce, A. (2018). Capturing the Value of International Staff Mobility in Higher Education: A Customer-Dominant Logic Approach. European Management Studies, 16(77), 43-62. https://doi.org/10.7172/1644-9584.77.3
First Page
43
Last Page
62
Page Count
19
DOI
10.7172/1644-9584.77.3
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2018-08-30