Tytuł
Innowacja cyfrowa jako kluczowy czynnik przemiany tożsamości organizacyjnej w cyfrową tożsamość organizacyjną
Keywords
Digital Organizational Identity, Digital Innovation, digital transformation, Organizational Identity
Słowa kluczowe
cyfrowa tożsamość organizacyjna,cyfrowa innowacja,transformacja cyfrowa,tożsamość organizacyjna
Abstract
The purpose of this article is to explore the consequences of digitalization on organizational identity. The first stage of the research was a review of the literature dedicated to Organizational Identity (OI), which allowed us to identify key areas and features of classically understood OI. On this basis, we created the first part of the model, which is presented as OI. Then we conducted a systematic literature review of scientific articles connected with Digital Innovation (DI) in the Scopus database, which we identified as being of particular relevance to organizational studies. The results obtained in relation to the revealed research gap, which is the lack of a holistic approach to the change made in the concept of organizational identity brought about by digitalization, allowed us to develop a model of OI able to capture its transformation as Digital Organizational Identity (DOI).
Abstrakt
Celem artykułu jest zbadanie konsekwencji cyfryzacji dla tożsamości organizacyjnej. Pierwszym etapem badań był przegląd literatury poświęconej tożsamości organizacyjnej (OI), który pozwolił zidentyfikować kluczowe obszary i cechy tradycyjnie rozumianej tożsamości organizacyjnej. Na tej podstawie stworzono pierwszą część modelu, która jest prezentowana jako OI. Następnie przeprowadzono przegląd artykułów naukowych związanych z DI (Digital Innovation) w bazie danych Scopus. Wyniki uzyskane w związku z ujawnioną luką badawczą, jaką jest brak holistycznego podejścia do zmiany koncepcji tożsamości organizacyjnej spowodowanej digitalizacją, pozwoliły opracować model OI zdolny do uchwycenia jego transformacji w DOI (cyfrowa tożsamość organizacyjna).
Recommended Citation
Batko, R., & Baliga-Nicholson, K. (2020). Digital Innovation as the Key Factor in Changing Organizational Identity into a Digital Organizational Identity. European Management Studies, 17(84), 39-51. https://doi.org/10.7172/1644-9584.84.3
First Page
39
Last Page
51
Page Count
12
DOI
10.7172/1644-9584.84.3
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2020-10-17