Tytuł
Przedstawiciele medyczni na polskim rynku farmaceutycznym. Wybrane mity i fakty
Abstract
The authors identify selected fallacies which actually describe the principles underlying the functioning of medical representatives and their promotional activities carried out on behalf of pharmaceutical concerns and distributors. In fact, the fallacies are certain deep-rooted stereotypes which refer to the following: 1) a belief that 'medical representatives are physicians, and occasionally also pharmacists'; 2) a view that 'knowledge on the products determines representative's effectiveness'; 3) an opinion that 'the chief quality of an effective medical representative is his or her assertiveness'; 4) an opinion on the particularly staunch loyalty which is to be typical of medical representatives towards pharmaceutical companies; 5) a view that pharmaceutical companies experience major problems in recruiting a sufficient number of candidates for medical representatives who comply with their particularly high professional expectations.
Abstrakt
Autorzy dokonali identyfikacji kilku wybranych mitów, które faktycznie określają zasady, na jakich opiera się funkcjonowanie przedstawicieli medycznych oraz ich działalność promocyjna prowadzona na rzecz koncernów farmaceutycznych i firm dystrybucyjnych. Mity te to właściwie pewne mocno zakorzenione stereotypy odnoszące się odpowiednio do: 1) przekonania, że "przedstawiciele medyczni to lekarze, a sporadycznie farmaceuci"; 2) poglądu, jakoby "wiedza o produktach przesądzała o skuteczności przedstawiciela medycznego"; 3) opinii, że "skutecznego przedstawiciela medycznego charakteryzuje wysoki poziom asertywności"; 4) opinii odnośnie szczególnie wysokiego poziomu lojalności, jaką mają się cechować przedstawiciele medyczni względem firm farmaceutycznych; 5) poglądu, że firmy farmaceutyczne odczuwają jakieś poważniejsze problemy związane z pozyskaniem dostatecznej liczby kandydatów na przedstawicieli medycznych spełniających ich szczególnie wysokie profesjonalne oczekiwania.
Recommended Citation
Cybulski, K., & Misztak, M. (2006). Medical Representatives on Pharmaceutical Market in Poland - Selected Fallacies and Facts. European Management Studies, 4(12), 177-185. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol4/iss12/13
First Page
177
Last Page
185
Page Count
8
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2006-07-07