Tytuł
Strategie marketingowe przedsiębiorstw farmaceutycznych
Abstract
The article refers to changes in marketing strategies of pharmaceutical companies. Those changes are due to increased competition on the market, market regulations and environmental conditions. The market of pharmaceutical has become attractive for companies from the food sector. Pharmaceutical companies introduce new strategies for products, brands, distribution, price, and promotion in order to build up their individual positions on the market. Apart from the changes in strategies, they introduce new marketing instruments to achieve their market goals.
Abstrakt
W artykule omówiono zmiany w strategiach marketingowych przedsiębiorstw farmaceutycznych. Zmiany te wynikają z nasilającej się konkurencji rynkowej, uregulowań rynku oraz warunków otoczenia. Atrakcyjność rynku farmaceutycznego przyciąga przedsiębiorstwa branży żywnościowej. Firmy farmaceutyczne wdrażają nowe strategie produktu, marki, dystrybucji, cen i promocji, aby budować własną pozycję rynkową. Obok zmian w strategiach wprowadzają nowe instrumenty marketingowe dla realizacji swoich celów rynkowych.
Recommended Citation
Michalik, M., & Mruk, H. (2006). Marketing Strategies of Pharmaceutical Companies. European Management Studies, 4(12), 128-139. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol4/iss12/9
First Page
128
Last Page
139
Page Count
11
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2006-07-07