Tytuł
Kreowanie marki gminy
Abstract
The processes of globalization do not only change the conditions for enterprises to function, but also open the new fields of competition, where the rules of the market have not yet been applicable. The institutions which will soon have to master these rules are territorial units, and especially communes. In the current conditions, the objects of competition between territorial units are potential citizens, investors or tourists. Similar to enterprises, the factor which facilitates competitiveness is the brand of given commune. Such a brand can be a result of planned and consequently implemented activities in the commune, as well as spontaneous grass-roots processes.
Abstrakt
Procesy globalizacji nie tylko zmieniają warunki funkcjonowania przedsiębiorstw, ale otwierają nowe pola konkurencji również tam, gdzie dotychczas nie obowiązywały reguły rynku. Instytucjami, które w krótkim czasie zmuszone będą opanować te reguły, są jednostki terytorialne, a w szczególności gminy. W obecnych warunkach przedmiotem konkurencji jednostek terytorialnych są potencjalni mieszkańcy, inwestorzy czy turyści. Podobnie jak w przypadku przedsiębiorstw czynnikiem ułatwiającym konkurencję jest posiadanie marki przez gminę. Marka gminy może powstawać w wyniku zaplanowanych i konsekwentnie wdrażanych przez gminę działań jak również spontanicznych procesów "oddolnych".
Recommended Citation
Pasieczny, J. (2006). Creating the Brand of a Commune. European Management Studies, 4(13), 74-90. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol4/iss13/5
First Page
74
Last Page
90
Page Count
16
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2006-10-15