•  
  •  
 

Tytuł

Pomiar efektywności strategii marketingowych - kluczowe problemy

Abstract

Despite many years of research and analyses, assessing effectiveness of the marketing measures undertaken by an enterprise on the market still remains an unsolved problem. The purpose of the paper is to find an answer to the question of how to measure marketing effectiveness when selecting different strategic options. Moreover, an analysis of the two basic elements which add to marketing effectiveness, i.e. the effects and the marketing outlays has been carried out to identify the fundamental problems in selecting marketing effectiveness indicators.

Abstrakt

Ocena efektywności działań marketingowych przedsiębiorstwa na rynku - pomimo wielu lat badań oraz analiz - nadal stanowi nierozwiązany problem. Celem tego artykułu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: jak mierzyć efektywność marketingu w przypadku dokonywania wyboru różnych wariantów działań strategicznych na rynku. Ponadto poprzez analizę dwóch podstawowych elementów tworzących efektywność, to jest efektów i nakładów marketingowych, zostaną zidentyfikowane podstawowe problemy, jakie występują przy wyborze wskaźników do oceny efektywności marketingu.

First Page

9

Last Page

36

Page Count

27

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2007-07-05

Share

COinS