Tytuł
Pomiar efektywności strategii marketingowych - kluczowe problemy
Abstract
Despite many years of research and analyses, assessing effectiveness of the marketing measures undertaken by an enterprise on the market still remains an unsolved problem. The purpose of the paper is to find an answer to the question of how to measure marketing effectiveness when selecting different strategic options. Moreover, an analysis of the two basic elements which add to marketing effectiveness, i.e. the effects and the marketing outlays has been carried out to identify the fundamental problems in selecting marketing effectiveness indicators.
Abstrakt
Ocena efektywności działań marketingowych przedsiębiorstwa na rynku - pomimo wielu lat badań oraz analiz - nadal stanowi nierozwiązany problem. Celem tego artykułu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: jak mierzyć efektywność marketingu w przypadku dokonywania wyboru różnych wariantów działań strategicznych na rynku. Ponadto poprzez analizę dwóch podstawowych elementów tworzących efektywność, to jest efektów i nakładów marketingowych, zostaną zidentyfikowane podstawowe problemy, jakie występują przy wyborze wskaźników do oceny efektywności marketingu.
Recommended Citation
Karasiewicz, G. (2007). Marketing Strategy Effectiveness Measurement - Key Issues. European Management Studies, 5(16), 9-36. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol5/iss16/1
First Page
9
Last Page
36
Page Count
27
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2007-07-05