•  
  •  
 

Tytuł

Efektywność marketingu bezpośredniego

Abstract

Direct Marketing is assessed from the perspective of profits, acquired either directly or via such partial effects as sale, volume of new addresses, volume of regained customers etc. The effects of direct marketing can be measured with high degree of specificity, ensured by the database of all investments and effects of direct measures undertaken on the level of individual actions and individual customers. The database enables measuring the effects of each direct marketing action individually and of the whole system of direct actions in general. A wide range of indicators can be used for that purpose. Additionally, it is possible to determine the rate of return on investment, i.e. the difference between the expenditure made by the enterprise to win and keep individual customers and the value added by the customers to that enterprise.

Abstrakt

Marketing bezpośredni jest oceniany z punktu widzenia realizowanego zysku, czy to wprost, czy poprzez efekty cząstkowe, takie jak sprzedaż, liczba zdobytych adresów, liczba odnowionych klientów itd. Pomiar efektów działania marketingu bezpośredniego może być dokonywany na wysokim poziomie szczegółowości. Zapewnia to baza danych, w której rejestrowane są wszystkie nakłady i efekty prowadzonych działań bezpośrednich na poziomie pojedynczych akcji i pojedynczych nabywców. Dzięki bazie danych możliwe jest mierzenie efektów każdej akcji marketingu bezpośredniego z osobna i całego systemu działań bezpośrednich w ogóle. Temu służy szeroki zakres różnych wskaźników. Oprócz tego możliwe jest określenie zwrotu z inwestycji, tj. różnicy między nakładami ponoszonymi przez przedsiębiorstwo na zdobycie i utrzymanie poszczególnych klientów a wartością, jaką klienci ci przynoszą przedsiębiorstwu.

First Page

158

Last Page

177

Page Count

19

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2007-07-05

Share

COinS