Tytuł
Pomiar finansowych aspektów marketingu
Abstract
Financial benefits for the company are among the goals of the marketing activities carried out by the company. Therefore monitoring marketing activities from the financial point of view is necessary. Special indicators measuring the financial outcomes of marketing can serve this purpose. Particular marketing financial indicators are recommended in the paper.
Abstrakt
Do celów działań marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwo należy osiąganie dla niego korzyści finansowych. W związku z tym potrzebne staje się monitorowanie działalności marketingowej z punktu widzenia przynoszonych przez nią efektów finansowych. Służyć do tego może zastosowanie odpowiednich wskaźników, mierzących finansowe aspekty marketingu. W artykule zaproponowane są wybrane wskaźniki finansowe dotyczące działalności marketingowej.
Recommended Citation
Nowak, M. (2007). The Measurement of the Financial Aspects of Marketing. European Management Studies, 5(16), 57-64. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol5/iss16/3
First Page
57
Last Page
64
Page Count
7
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2007-07-05