Tytuł
Finansowanie działań marketingowych w przedsiębiorstwach w Polsce w świetle badań empirycznych
Abstract
The paper concentrates on the issue of how the costs of marketing accounted for in the light of marketing budget are perceived by Polish enterprises. The problem was analyzed on the basis of the quantitative research carried out between November of 2006 and January of 2007 by way of computer-aided personal interviews (CAPI) with a quota sample of 300 enterprises engaged in marketing drawn in 5 macroregions with the highest economic potential according to Polish Central Statistical Office. The analysis was concerned with the development of marketing budgets in the interviewed enterprises, expenses provided for in the budget, budget formulation methods, participants in budget planning, and time horizon of planning and updating marketing budgets.
Abstrakt
Przedmiotem artykułu jest problem postrzegania przez przedsiębiorstwa działające w Polsce kosztów marketingu rozpatrywanych w kontekście budżetu marketingu. Analiza tego problemu została dokonana na podstawie badania ilościowego przeprowadzonego w okresie XI 2006 - I 2007 z wykorzystaniem wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI) na próbie 300 przedsiębiorstw stosujących marketing, dobranych metodą kwotową w 5 makroregionach GUS, charakteryzujących się największym potencjałem ekonomicznym. Analizie poddano kwestie przygotowywania w przedsiębiorstwach budżetu marketingu, wydatków ujmowanych w budżecie, metod jego kształtowania, uczestników planowania budżetu oraz horyzontu czasowego planowania i aktualizacji budżetu marketingu.
Recommended Citation
Gabarski, L., & Czarnecki, A. (2007). Funding Marketing Measures in Polish Enterprises in the Light of Empirical Research. European Management Studies, 5(16), 83-96. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol5/iss16/5
First Page
83
Last Page
96
Page Count
13
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2007-07-05