Tytuł
Problemy pomiaru wartości klienta
Abstract
The paper introduces the idea of customer lifetime value (CLV) measurement and its role in contemporary marketing. Also, the paper provides for a wide spectrum of CLV models along with their weaknesses and limitations. Preciseness of customer profitability estimation is considered in the context of misclassification of customers. The advantages of approaching the measurement of customer relationship management as a process are presented in the paper as well.
Abstrakt
W artykule poruszono zagadnienie wartości życiowej klienta i roli, jaką pomiar zyskowności klienta odgrywa współcześnie w marketingu. Artykuł zawiera prezentację poszczególnych modeli pomiaru wartości życiowej klienta ze wskazaniem ich wad i ograniczeń. W pracy zamieszczono rozważania na temat dokładności prognozowania zyskowności klientów i korzyści zastosowania procesowego podejścia do pomiarów zarządzania relacjami z klientami jako elementu minimalizacji skutków błędnej kwalifikacji klientów.
Recommended Citation
Grzegorczyk, M. (2007). Problems of Customer Lifetime Value Measurement. European Management Studies, 5(16), 114-127. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol5/iss16/7
First Page
114
Last Page
127
Page Count
13
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2007-07-05