Tytuł
Lojalność nabywców wobec marek - jak uwzględniać zjawisko "podwójnej szkody" w zachowaniach internautów?
Abstract
The authors of this article examine the "double jeopardy" phenomenon within Polish informational portals. On the Internet market, the double jeopardy phenomenon means that less popular portals suffer "twice" - fewer internet users visit them and the frequency of the visits decreases. The authors compare the observed Internet users' loyalty to the estimated loyalty considering the "double jeopardy" phenomenon. In this article, the suitability of the model w(1-b) in the prediction of internet users' activity is also presented.
Abstrakt
W artykule wykazano, że na rynku internetowych portali informacyjnych zachowania użytkowników są zgodne ze zjawiskiem "podwójnej szkody". Oznacza to, że portale o mniejszej liczbie użytkowników (i zasięgu) są przez użytkowników rzadziej i krócej odwiedzane. Autorzy zaobserwowaną lojalność internautów portalu odnoszą do wartości oczekiwanej - lojalności internautów oszacowanej w oparciu o wielkość danego portalu, zgodnie ze zjawiskiem podwójnej szkody. Wskazano na przydatność modelu w(1-b), wyjaśniającego zjawisko podwójnej szkody, do przewidywania aktywności użytkowników na poszczególnych portalach.
Recommended Citation
Świerczyńska-Kaczor, U., & Kossecki, P. (2007). Customers' Loyalty toward Competitive Brands - How to Evaluate the Internet Users' Behaviour Giving Consideration to the Double "Jeopardy Phenomenon"?. European Management Studies, 5(16), 146-157. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol5/iss16/9
First Page
146
Last Page
157
Page Count
11
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2007-07-05